ATABERAKIN İNŞAAT HAFRİYAT NAKLİYAT MAKİNE SANAYİ VE TİCARET
LİMİTED ŞİRKETİ
KİŞİSEL VERİLERİN SAKLANMASI, İMHASI VE ANANONİMLEŞTİRİLMESİ
POLİTİKASI
1. AMAÇ
VE KAPSAM
Kişisel Verileri Saklama ve İmha
Politikası (“Politika”), ATABERAKIN İNŞAAT HAFRİYAT NAKLİYAT
MAKİNE SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ tarafından (“ATABERAKIN” veya “Şirket”
olarak anılacaktır.) gerçekleştirilmekte olan saklama ve imha
faaliyetlerine ilişkin iş ve işlemler konusunda usul ve esasları belirlemek
amacıyla hazırlanmıştır.
Şirket olarak temel prensibimiz; şirket müşterileri,
tedarikçileri, çalışanları, çalışan adayları, ziyaretçileri ve diğer üçüncü
kişilere ait kişisel verilerin T.C. Anayasası, uluslararası sözleşmeler ve 6698
sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ve diğer ilgili mevzuatlara
uygun olarak işlenmesidir. Bu kapsamda ilgili kişilerin hak kaybına uğramaması
ve haklarına etkin bir şekilde kullanması öncelik olarak belirlenmiştir.
İşbu hazırlanan Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikası, 6698
Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, 28.10.2017 tarih ve 30224 Sayılı
Resmi Gazetede yürürlüğe giren Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi Veya
Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik (“Yönetmelik”) ve diğer mevzuat
hükümlerine uyumlu şekilde hazırlanmıştır.
2. TANIMLAR
Veri
sorumlusu tarafından kişisel verilerin aktarıldığı gerçek veya tüzel kişi
kategorisi. |
|
Açık
Rıza |
Belirli bir
konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza. |
Anonim
Hale Getirme |
Kişisel verilerin,
başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya
belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi. |
Çalışan |
ATABERAKIN personeli. |
Elektronik
Ortam |
Kişisel
verilerin elektronik aygıtlar ile oluşturulabildiği, okunabildiği,
değiştirilebildiği ve yazılabildiği ortamlar |
ElektronikOlmayan Ortam |
Elektronik
ortamların dışında kalan tüm yazılı, basılı, görsel vb. diğer ortamlar. |
Hizmet
Sağlayıcı |
Kişisel
Verileri Koruma Kurumu ile belirli bir sözleşme çerçevesinde hizmet sağlayan
gerçek veya tüzel kişi. |
İlgili Kişi |
Kişisel verisi işlenen gerçek kişi. |
İlgili
Kullanıcı |
Verilerin
teknik olarak depolanması, korunması ve yedeklenmesinden sorumlu olan kişi ya
da birim hariç olmak üzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veya veri
sorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişisel verileri işleyen
kişiler |
İmha |
Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale
getirilmesi. |
Kanun |
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu. |
Kayıt
Ortamı |
Tamamen
veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası
olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen kişisel verilerin bulunduğu
her türlü ortam. |
Kişisel Veri |
Kişiyi belirli veya belirlenebilir kılan her türlü bilgi. |
Kişisel Veri İşleme Envanteri |
Veri
sorumlularının iş süreçlerine bağlı olarak gerçekleştirmekte oldukları
kişisel verileri işleme faaliyetlerini; kişisel verileri işleme amaçları ve
hukuki sebebi, veri kategorisi, aktarılan alıcı grubu ve veri konusu kişi
grubuyla ilişkilendirerek oluşturdukları ve kişisel verilerin işlendikleri
amaçlar için gerekli olan azami muhafaza edilme süresini, yabancı ülkelere
aktarımı öngörülen kişisel verileri ve veri güvenliğine ilişkin alınan
tedbirleri açıklayarak detaylandırdıkları envanter |
KişiselVerilerinİşlenmesi |
Kişisel
verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt
sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi,
kaydedilmesi, depolanması, saklanması, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi,
açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hale getirilmesi,
sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde
gerçekleştirilen her türlü işlem. |
Kurul |
Kişisel Verileri Koruma Kurulu |
ÖzelNitelikli Kişisel Veri |
Kişilerin
ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya
diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği,
sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili
verileri ile biyometrik ve genetik verileri. |
Periyodik
İmha |
Kanunda yer
alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması
durumunda kişisel verileri saklama ve imha politikasında belirtilen ve tekrar
eden aralıklarla re ’sen gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale
getirme işlemi. |
Politika |
Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikası |
Veri
İşleyen |
Veri
sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak veri sorumlusu adına kişisel verileri
işleyen gerçek veya tüzel kişi. |
Veri Kayıt Sistemi |
Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak
işlendiği kayıt sistemi. |
Veri
Sorumlusu |
Kişisel
verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin
kurulmasında ve yönetilmesinden sorumlu gerçek veya tüzel kişi. |
Veri
Sorumluları Sicil Bilgi Sistemi |
Veri
sorumlularının Sicile başvuruda ve Sicile ilişkin ilgili diğer işlemlerde
kullanacakları, internet üzerinden erişilebilen, Başkanlık tarafından
oluşturulan ve yönetilen bilişim sistemi. |
VERBİS |
Veri Sorumluları Sicil Bilgi Sistemi |
Yönetmelik |
28 Ekim 2017 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Kişisel Verilerin
Silinmesi,Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik. |
3. KAYIT ORTAMLARI
Aşağıdaki tablo, ATABERAKIN tarafından saklanan kişisel verilerin
hangi ortamlarda kayıt altına alındığını göstermektedir. Şirketimiz tarafından
saklanan kişisel veriler niteliğine ve hukuki durumuna göre en uygun kayıt
ortamında saklanır.
Veri Kayıt Ortamı |
Açıklama |
Elektronik Ortamlar |
Sunucular (E-posta, Web, Dosya Paylaşımı,
vb.) Bilgi Güvenliği Cihazı (Güvenlik Duvarı,
Saldırı Tespit Ve Engelleme, Antivirüs, vb.) Şirket Bilgisayarları (Masaüstü, Dizüstü,
vb.) Şirkete Ait Mobil Cihazlar (Telefon, vb.) |
Elektronik Olmayan Ortamlar |
Kağıt Manuel veri kayıt sistemler (Not
defterleri, Telefon Rehberleri, vb.) Yazılı, basılı, görsel ortamlar |
4. SORUMLULUK
VE GÖREV DAĞILIMLARI
Yönetmeliğin 6. maddesinin f bendi uyarınca kişisel verilerin
saklanmasında ve imha süreçlerinde yer alan kişilerin unvanlarının,
görevlerinin ve birimlerinin belirtilmesi gerektiği düzenleme altına
alınmıştır. Bu kapsamda kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesinin ve
erişilmesinin önlenmesi, kişisel verilerin hukuka uygun saklanmasının
sağlanması amacıyla veri güvenliği, saklama ve imha süreçlerinin yönetimi,
teknik ve idari tedbirlerini alınması konularında şirket bünyesinde bulunan
kişilere ait unvanları, görev ve birimleri belirtilmiştir.
Unvan |
Görev Tanımı |
Kişisel Veri Yöneticisi |
Kanuna uyumluluk sürecinde yürütülen projelerde her türlü
planlama, analiz, araştırma, risk belirleme çalışmalarını yönlendirmek;
Kanun, Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası ve Kişisel Veri
Saklama ve İmha Politikası ve düzenlenen diğer politika ve prosedürler
uyarınca yürütülmesi gereken süreçleri yönetmek ve ilgili kişilerce gelen
talepleri karara bağlamakla yükümlüdür. |
ATABERAKIN
Kişisel Veri Koruma Uzmanı (Teknik ve İdari) |
İlgili kişilerin taleplerinin incelenmesi ve değerlendirilmek
üzere Kişisel Veri Yöneticisine raporlanmasından; Kişisel Veri Yöneticisi
tarafından değerlendirilen ve karara bağlanan ilgili kişi taleplerine ilişkin
işlemlerin Kişisel Veri Yöneticisinin kararı uyarınca yerine getirilmesinden;
saklama ve imha süreçlerinin denetiminin yapılmasından ve bu denetimlerin
Kişisel Veri Yöneticisine raporlanmasından; saklama ve imha süreçlerinin
yürütülmesinden sorumludur. |
İnsan Kaynakları İlgili Personeli, Hukuk İşleri Sorumlusu |
Görev tanımlarına uygun olarak politikaların yürütülmesinden ve
kişisel verilerin korunması, saklanması ve imhası konusunda denetimlerden
sorumludur. |
4. SAKLAMA VE İMHAYA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
Şirket içerisinde, hizmet verilen
kişilere ait kişisel veriler, Kanunun belirtmiş olduğu hususlara uygun olarak
işlenmekte ve işbu politikada belirtilen kayıt ortamlarında saklanmakla beraber
yine bu politikada belirtilen şekilde imha edilmektedir. Ayrıca şirketimiz
personellerine ilişkin kişisel verileri saklamakta ve imha etmektedir.
Kişisel Veriler, Kanun’un 5. ve 6.
maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarından birine veya birkaçına
dayalı olarak saklanmakta ve bu kapsamda, kişisel verilerin işlenmesi için
belirtilen şartların geçerliliği süresince kişisel veriler saklanmakta, söz
konusu işleme şartları sona erdiğinde veya ilgili kişinin Şirketimize başvurusu
üzerine, (Şirketimizin riayet etmesi gereken diğer hukuki yükümlülükleri
kontrol edildikten sonra) talep üzerine saklanmakta olan kişisel veriler
silinmekte, imha edilmekte veya anonim hale getirilmektedir.
Saklamayı
Gerektiren Hukuki Sebepler
Şirket, faaliyetleri çerçevesinde
işlenen kişisel veriler, ilgili mevzuatta öngörülen süre kadar muhafaza edilir.
Bu kapsamda kişisel veriler aşağıdaki kanunlar kapsamında saklanmaktadır;
Saklamayı
Gerektiren İşleme Amaçları
Şirket, faaliyetleri çerçevesinde
işlemekte olduğu kişisel verileri belirli amaçlar doğrultusunda saklamaktadır.
Bu kapsamda amaçlar aşağıda sayılmıştır.
İmhayı
Gerektiren Sebepler
Kişisel
veriler;
·
İşlenmesine esas teşkil eden ilgili mevzuat hükümlerinin değiştirilmesi
veya ilgası,
·
İşlenmesini veya saklanmasını gerektiren amacın ortadan kalkması,
·
Kişisel verileri işlemenin sadece
açık rıza şartına istinaden gerçekleştiği hallerde, ilgili kişinin açık
rızasını geri alması,
·
Kanunun 11‘inci maddesi gereği ilgili kişinin hakları çerçevesinde
kişisel verilerinin silinmesi ve yok edilmesine ilişkin yaptığı başvurunun
Şirket tarafından kabul edilmesi,
·
Şirketin, ilgili kişi tarafından
kişisel verilerinin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi talebi
ile kendisine yapılan başvuruyu reddetmesi, verdiği cevabı yetersiz bulması
veya Kanunda öngörülen süre içinde cevap vermemesi hallerinde; Kişisel Verileri
Koruma Kurumuna şikâyette bulunması ve bu talebin Kurum tarafından uygun
bulunması,
·
Kişisel verilerin saklanmasını gerektiren azami sürenin geçmiş
olması ve kişisel verileri daha uzun süre saklamayı haklı kılacak herhangi bir
şartın mevcut olmaması,
·
İlgili mevzuatlarda yer alan saklama sürelerinin sona ermesi,
durumlarında, Şirket tarafından
ilgili kişinin talebi üzerine silinir, yok edilir ya da re ’sen silinir, yok
edilir veya anonim hale getirilir.
5. KİŞİSEL
VERİLERİN GÜVENLİ ŞEKİLDE SAKLANMASI, HUKUKA AYKIRI İŞLENMESİ VE ERİŞİMİNİN
ÖNLENMESİ İÇİN ALINMIŞ TEKNİK VE İDARİ TEDBİRLER
ATABERAKIN, kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması ile
hukuka aykırı olarak işlenmesi ve erişilmesinin önlenmesi için ilgili kişisel
veri ile tutulduğu ortamın niteliklerine uygun olarak asgari tüm teknik ve
idari tedbirleri almaktadır. Ayrıca şirketimiz Kanunun 12. Maddesiyle Kanunun
6‘ncı maddesi dördüncü fıkrası gereği özel nitelikli kişisel veriler için
Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından belirlenerek ilan edilen yeterli
önlemler çerçevesinde teknik ve idari tedbirler de almaktadır.
İşbu
tedbirler, bunlarla kısıtlı olmamak üzere, ilgili kişisel verinin ve tutulduğu
ortamın niteliğine uygun düştüğü ölçüde aşağıdaki idari ve teknik tedbirleri
kapsar.
5.1.
Teknik Tedbirler
ATABERAKIN,
kişisel verilerin saklandığı tüm ortamların ilgili verinin ve verinin tutulduğu
ortamın niteliklerine uygun olarak aşağıdaki teknik tedbirleri almaktadır:
- Ağ güvenliği ve uygulama
güvenliği sağlanmaktadır.
- Ağ yoluyla kişisel veri
aktarımlarında kapalı sistem ağ kullanılmaktadır.
- Bulutta depolanan kişisel
verilerin güvenliği sağlanmaktadır.
- Görev değişikliği olan ya da
işten ayrılan çalışanların bu alandaki yetkileri kaldırılmaktadır.
- Güncel anti-virüs sistemleri
kullanılmaktadır.
- Güvenlik duvarları
kullanılmaktadır.
- Kişisel veri içeren fiziksel
ortamlara giriş çıkışlarla ilgili gerekli güvenlik önlemleri alınmaktadır.
- Şifreleme
yapılmaktadır.
5.2
İdari Tedbirler
ATABERAKIN,
kişisel verilerin saklandığı tüm ortamların ilgili verinin ve verinin tutulduğu
ortamın niteliklerine uygun olarak aşağıdaki idari tedbirleri almaktadır:
- Çalışanlar
için veri güvenliği hükümleri içeren disiplin düzenlemeleri mevcuttur.
- Erişim,
bilgi güvenliği, kullanım, saklama ve imha konularında kurumsal politikalar
hazırlanmış ve uygulamaya başlanmıştır.
- Gizlilik
taahhütnameleri yapılmaktadır.
- İmzalanan
sözleşmeler veri güvenliği hükümleri içermektedir.
- Kişisel
veri güvenliği politika ve prosedürleri belirlenmiştir.
- Kişisel
veriler mümkün olduğunca azaltılmaktadır.
- Özel
nitelikli kişisel veri güvenliğine yönelik protokol ve prosedürler belirlenmiş
ve uygulanmaktadır.
6. KİŞİSEL
VERİLERİ İMHA TEKNİKLERİ
ATABERAKIN, Kanuna ve sair
mevzuatı ile Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikasına uygun olarak
sakladığı kişisel verileri, verilerin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan
kalkması hâlinde ilgili kişinin talebi doğrultusunda ya da işbu Kişisel Veri
Saklama ve İmha Politikasında belirtilen süreler içinde re’sen siler, yok eder
veya anonim hale getirir.
ATABERAKIN, tarafından kullanılan silme, yok etme ve anonim hale getirme
teknikleri aşağıda sıralanmaktadır:
6.1 Silme Yöntemleri
Aşağıda yer alan tabloda verilen
yöntemlerle kişisel veriler silinir.
6.2
Yok Etme Yöntemleri
Aşağıda
yer alan tabloda verilen yöntemlerle kişisel veriler yok edilir.
Fiziksel/Matbu Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Yok Etme
Yöntemleri |
|
Fiziksel yok etme |
Matbu ortamda tutulan belgeler evrak imha makineleri ile tekrar
bir araya getirilemeyecek şekilde yok edilir. |
Yerel Dijital
Ortamda ve Sunucularda Tutulan Kişisel Veriler İçin Yok Etme Yöntemleri |
|
Fiziksel yok etme |
Kişisel veri barındıran optik ve manyetik medyanın eritilmesi,
yakılması veya toz haline getirilmesi gibi fiziksel olarak yok edilmesi
işlemidir. Optik veya manyetik medyayı eritmek, yakmak, toz haline getirmek
ya da bir metal öğütücüden geçirmek gibi işlemlerle verilerin erişilmez
kılınması sağlanır. |
Erişim yetkisini kaldırarak yok etme |
Sunucularda yer alan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren
süre sona erenler için sistem yöneticisi tarafından ilgili kullanıcıların
erişim yetkisi kaldırılır ve bir daha ulaşılamayacak şekilde yok etme işlemi
yapılır |
Bulut Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Yok Etme Yöntemleri |
|
Yazılımdan güvenli olarak silme |
Bulut ortamda tutulan kişisel veriler bir daha kurtarılamayacak
şekilde dijital komutla silinir ve bulut bilişim hizmet ilişkisi sona
erdiğinde kişisel verileri kullanılır hale getirmek için gerekli şifreleme
anahtarlarının tüm kopyaları yok edilir. Bu şekilde silinen verilere tekrar
ulaşılamaz. |
6.3
Anonimleştirme Yöntemleri
ATABERAKIN kişisel verileri, uygun
tekniklerin kullanılması yoluyla dahi kimliği belirli veya belirlenebilir bir
gerçek kişiyle ilişkilendirilemez hale getirir.
Aşağıda yer alan tabloda verilen
yöntemlerle kişisel veriler anonim hale getirir.
Fiziksel/Matbu Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Anonim Hale
Getirme Yöntemleri |
|
Değişkenleri çıkarma |
İlgili
kişiye ait kişisel verilerin içerisinde yer alan ve ilgili kişiyi herhangi
bir şekilde tespit etmeye yarayacak doğrudan tanımlayıcıların bir ya da
birkaçının çıkarılmasıdır. Bu yöntem kişisel verinin anonim hale getirilmesi için
kullanılabileceği gibi, kişisel veri içerisinde veri işleme amacına uygun
düşmeyen bilgilerin bulunması halinde bu bilgilerin silinmesi amacıyla da
kullanılabilir |
Bölgesel gizleme |
Kişisel verilerin toplu olarak anonim şekilde bulunduğu veri
tablosu içinde istisna durumda olan veriye ilişkin ayırt edici nitelikte
olabilecek bilgilerin silinmesi işlemidir. |
Genelleştirme |
Birçok kişiye ait kişisel verinin bir araya getirilip, ayırt
edici bilgileri kaldırılarak istatistiki veri haline getirilmesi işlemidir. |
8. KİŞİSEL
VERİLERİ SAKLAMA VE İMHA SÜRELERİ
ATABERAKIN tarafından, faaliyetler
kapsamında işlenmekte olan kişisel verilerle ilgili olarak;
·
Süreçler bağlı olarak gerçekleştirilen faaliyetler kapsamındaki
tüm kişisel verilerle ilgili kişisel veri bazında saklama süreleri ATABERAKIN
Kişisel Veri İşleme Envanterinde;
·
Veri kategorileri bazında saklama süreleri VERBİS’e kayıtta;
·
Süreç bazında saklama süreleri ise Kişisel Veri Saklama ve İmha
Politikasında
yer
alır.
Söz konusu saklama süreleri
üzerinde, gerekmesi halinde ATABERAKIN’nce güncellemeler yapılır.
8.1 Saklama ve İmha Süreleri
Kişisel
Veri Kaynağı |
Süre |
Muhasebe
ve Finansal İşlemlere İlişkin tüm Kayıtlar |
10
Yıl |
Çerezler
ve Log Kayıtları |
6
Ay – En Fazla 2 Yıl |
Ticari
Elektronik Mail Onay Kayıtları |
Onayın
geri alındığı tarihten itibaren 1 Yıl |
Çevrim
içi Ziyaretçilere İlişkin Trafik Bilgileri |
2
Yıl |
Müşterilere
İlişkin Kişisel Veriler |
6563
Sayılı Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde ise 3 yıl , Hukuki ilişki son
erdikten sonra 10 Yıl. |
Tedarikçilere
İlişkin Kişisel Veriler |
Hukuki
ilişki sona erdikten sonra 10 Yıl |
Kişisel
Verileri Koruma Kurulu İşlemleri |
10
Yıl |
Sözleşmeler |
Sözleşmenin
Sona Ermesinden İtibaren 10 Yıl |
Kurum
İletişim Faaliyetleri |
Faaliyetin
Sona Ermesinden İtibaren 10 Yıl |
İnsan
Kaynakları Süreçleri |
Faaliyetin
Sona Ermesinden İtibaren 10 Yıl |
Donanım
ve Yazılıma Erişim Süreçleri |
2
Yıl |
Ziyaretçi ve Toplantı
Kullanıcıların Kaydı |
Etkinliğin
Sona ermesinden İtibaren 2 Yıl |
İş
Kanunu Kapsamında Saklanan Veriler (Örn. Kıdem tazminatı, ihbar tazminatı,
kötüniyet tazminatı, eşit davranma ilkesine aykırılık tazminatına konu
olabilecek bilgiler, bordro kayıtları, yıllık izin gün sayısı vb.) |
İş
İlişkisinin sona ermesinden itibaren 5 Yıl |
İş
Kanunu Kapsamında Saklanan Özlük Dosyasına İlişkin Veriler |
İş
İlişkisinin sona ermesinden itibaren 10 Yıl |
İş
Kanunu Kapsamında Saklanan Verilerden Sendikal Tazminata Konu Olabilecek
Veriler (Örn: Performans kayıtları, disiplin cezaları, fesih evrakları vb.) |
İş
İlişkisinin sona ermesinden itibaren 10 Yıl |
İş
Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı Kapsamında Toplanan Veriler (Örn: İşe giriş
sağlık testleri, sağlık raporları, İSG Eğitimleri, İş Sağlığı ve Güvenliği
faaliyetlerine ilişkin kayıtlar vb.) |
İş
İlişkisinin sona ermesinden itibaren 15 Yıl |
SGK
Mevzuatı kapsamında tutulan veriler (Örn: İşe giriş bildirgeleri,
pirim/hizmet belgeleri vb.) |
İş
İlişkisinin sona ermesinden itibaren 10 Yıl |
İş
Kanunu Uyarınca: Çalışan ile ilgili Mahkeme/icra bilgi taleplerinin
cevaplanması |
İş
İlişkisinin sona ermesinden itibaren 10 Yıl |
Burs
ödemesi / Çalışan Avans Ödemesi |
10
Yıl |
İş
Başvurusu/Staj Başvurusu/ Başvuru Kabul Edilmediği Takdirde Aday
Başvurularına İlişkin Veriler (Örn: CV, Özgeçmiş, Cover Letter, Başvuru Formu vb.) |
1
Yıl |
Çalışanlara
Yönelik Kurumsal İletişim Faaliyetleri Uyarınca İşlenen Veriler (Örn:
Katılımcı Listesi vb.) |
İş
İlişkisinin sona ermesinden itibaren 10 Yıl |
Çalışan
Memnuniyet Anketlerine İlişkin Veriler |
Anketin
doldurulduğu yılın sona ermesine müteakiben 1 Yıl |
Şirket
Faaliyetleri Uyarınca, Saklanması Gereken Ticari Defterler, Ticari
Defterlerde Yer Alan Kayıtlara Dayanarak Oluşturulan Belgeler, Finansal
Tablolar vb. İşlenen Kişisel Veriler |
10
Yıl |
Genel
Kurul İşlemleri Uyarınca İşlenen Veriler |
10
Yıl |
Şirketin
Taraf Olduğu Sözleşmelerin Kurulması ve İçeriğine İlişkin Kişisel Veriler |
10
Yıl |
Tüketicinin
Bilgilendirilmesine ve Cayma Hakkını Kullanabilmesine İlişkin Sesli Veya
Elektronik Ortamdaki Bilgiler |
3
Yıl |
Mal
ve Hizmetleri Tanıtmak, Pazarlamak, İşletmesini Tanıtmak ya da Kutlama ve
Temenni gibi İçeriklerle Tanınırlığı Artırmak Amacıyla Alıcıların Elektronik
İletişim Adreslerine Gönderilen Ticari Elektronik İletilere İlişkin Onay
Kayıtları |
1
Yıl |
Mal
ve Hizmetleri Tanıtmak, Pazarlamak, İşletmesini Tanıtmak ya da Kutlama ve
Temenni gibi İçeriklerle Tanınırlığı Artırmak Amacıyla Alıcıların Elektronik
İletişim Adreslerine Gönderilen Ticari Elektronik İletilere İlişkin Onay
Kayıtları Dışındaki Veriler |
1
Yıl |
Sözleşmeden
Kaynaklı İlişkilerde İşlenen Kişisel Veriler (Örn: Şirket Yetkilisi, Ad Soyad, imza sirküleri
vb.) |
Sözleşmenin
Sona Ermesine Müteakip 10 Yıl |
Vergisel
Kayıtlara İlişkin Kişisel Veriler |
5
Yıl |
Fatura/Gider
Pusulası/Makbuz gibi Vergi Usul Kanunu Uyarınca Tutulması gereken Belgelerle
işlenen Kişisel Veriler |
5
Yıl |
Ziyaretçilerin
Kişisel Verileri |
2
Yıl |
Çalışanların
Kişisel Verilerinin Yer Aldığı Ortamlara İlişkin Yaptığı Erişimlerin Log
Kayıtları |
En
Az 2 Yıl Olmak Suretiyle İş Davalarına Konu Olabilmesi Sebebiyle 10 Yıl |
Şirket
İnternet Ağının Kullanılması, İnternet Giriş ve Uzaktan Bağlantı esnasında
İşlenen Trafik Bilgileri (Örn: IP adres, verilen hizmetin başlama ve bitiş
zamanı, yararlanılan hizmetin türü, aktarılan veri miktarı ve varsa abone
kimlik bilgileri vb.) |
2
Yıl |
6502
Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Gereğince Satış Sonrası Hizmet
Verilmesinin Zorunlu Olması Sebebiyle İşlenen Kişisel Veriler (Örn: Ürün
kurulum tarihi, müşteri iletişim bilgileri) |
15
Yıl |
Müşteri
Bilgilerinden, TTK 82. Maddesi Uyarınca ticari defter ve kayıtlara dayanak
teşkil eden faturaların düzenlenmesine ilişkin kişisel veriler |
10
Yıl |
Müşteri
İşlem Bilgileri
(Müşterilerin Talep/Şikayet/önerilerine İlişkin Çağrı Kayıtları vb.) |
10
Yıl |
Potansiyel
Müşterilere İlişkin Veriler (Örn: cookies, çerezler, linkedin üzerinden
profillemeye ilişkin veriler) |
13
Ay |
Ölmüş
Bir Kişinin Kişisel Verileri |
En
Az 20 Yıl |
İMHA SÜRESİ |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha
süresinde |
8.2 Veri İmha Süreleri
ATABERAKIN,
Kanun, ilgili mevzuat, Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması
Politikası,diğer hazırladığı politikalar ve işbu Kişisel Verileri Saklama ve
İmha Politikası uyarınca sorumlu olduğu kişisel verileri silme, yok etme veya
anonim hale getirme yükümlülüğünün ortaya çıktığı tarihi takip eden ilk
periyodik imha işleminde, kişisel verileri siler, yok eder veya anonim hale getirir.
İlgili kişi,
Kanunun 13’ncü maddesine istinaden ATABERAKIN’ne başvurarak kendisine ait
kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini talep ettiğinde;
·
Kişisel verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmışsa;
ATABERAKIN talebe konu kişisel verileri talebi aldığı günden itibaren 30 (otuz)
gün içinde gerekçesini açıklayarak uygun imha yöntemi ile siler, yok eder veya
anonim hale getirir. ATABERAKIN’nin talebi almış sayılması için ilgili kişinin
talebini Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikasına ve Kişisel Veri
Başvuru ve Yanıt Prosedürü uygun olarak yapmış olması gerekir.
ATABERAKIN, her halde yapılan
işlemle ilgili ilgili kişiye bilgi verir.
·
Kişisel verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmamışsa, bu
talep ATABERAKIN tarafından Kanunun 13’ncü maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca
gerekçesi açıklanarak reddedilebilir ve ret cevabı ilgili kişiye en geç otuz
gün içinde yazılı olarak ya da elektronik ortamda bildirilir.
9. PERİYODİK
İMHA SÜRESİ
Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının
ortadan kalkması durumunda; ATABERAKIN, işleme şartları ortadan kalkmış olan
kişisel verileri işbu Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikasında belirtilen
ve tekrar eden aralıklarla re’sen gerçekleştirilecek bir işlemle siler, yok
eder veya anonim hale getirir.
Periyodik
imha süreçleri ilk kez 01.01.2021 tarihinde başlar ve her 6 (altı) ayda bir
tekrar eder.
10. POLİTİKANIN
YAYINLANMASI VE SAKLANMASI VE GÜNCELLENMESİ
Politika,
ıslak imzalı (basılı kağıt) ve elektronik ortamda olmak üzere iki farklı
ortamda yayınlanır, ATABERAKIN’nin internet sayfasında kamuya açıklanır. (Sitenin
bakımda olduğu vakitler hariç kalmak kaydıyla) Basılı kağıt nüshası da Kişisel
Veri Yöneticisi’nce dosyada saklanır.
Politika,
ihtiyaç duyuldukça gözden geçirilir ve gerekli olan bölümler güncellenir.
11. UYUM
VE DEĞİŞİKLİKLER
ATABERAKIN,
Mevzuat hükümleri gereği ya da şirket politikası gereği kişisel verilerin
saklanması ve imha politikasında değişiklik yapma hakkına sahiptir.
İşbu
protokol 30.09.2020 Tarihinde yayınlanmış olup herhangi bir değişiklik
yapılmamıştır.